Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai

ESF projekts Nr.8.3.4.0/16/I/001

ESF

 

DLUV-08. Sastādot DLUV, ielasās nekorekti amati. Kā izlabot?

Sagatavojot DLUV visām iesaistītajām pusēm amats automātiski ielasās kā “pedagogs”. Veicot DLUV ievadi projekta datu bāzē ir iespējams veikt manuālu amatu maiņu “Darba laika uzskaite” kartiņā, sadaļā “Pedagogu amati projektā”. Amatu maiņu iespējams veikt tikai izglītības iestādes vadītājam pirms DLUV apstiprināšanas.

Lai atbalsta personālam nomainītu amatu DLUV, atbilstoši reģistrētajam IAP atbalsta pasākumam un darba līgumā norādītajam amatam:

Publicēts: 09.12.2019.

DLUV-07. Kā labot DLUV?

Pēc DLUV apstiprināšanas, IAP ievadītājiem un izglītības iestādes koordinatoriem nav iespējams labot ievadītās stundas. Vairāku līmeņu apstiprināšanā paredz, ka pirms apstiprināšanas atbildīgā persona ir pārliecinājusies par ievadīto datu precizitāti.

Publicēts: 09.12.2019.





IAP-16. Vai drīkst sniegt atbalstu skolēnu vasaras brīvlaikā?

Atbalsta sniegšana vasaras brīvlaikā iespējama, ja izglītojamajam noteikts pagarinātais mācību gads (jāsagatavo jauns “Brīvlaika” IAP, kuram datu operatīvajā uzskaites sistēmā pievieno izglītības iestādes rīkojumu par pagarināto mācību gadu).

Nepieciešams pievērst uzmanību, lai ar IAP īstenošanā iesaistīto personālu ir noslēgtas/pagarinātas darba tiesiskās attiecības par darbu vasaras brīvlaikā. Sniedzot atbalstu vasaras brīvlaikā, iesaistītie pedagogi/atbalsta personāls vienlaicīgi nedrīkst atrasties atvaļinājumā un sniegt konsultācijas izglītojamajam.

Publicēts: 09.12.2019.


Aktualitātes un notikumi

Par košo meiteni Aleksu un Valsts prezidentu, kuram skolas laikā arī kādreiz gribējās paslinkot

Foto: Ilmārs Znotiņš, Valsts prezidenta kanceleja

24. maijā, plkst. 13.30, pie Latvijas televīzijas skatītājiem dosies projekta *PuMPuRS raidījuma KLASE noslēdzošā epizode, kuras laikā neaizmirstamu tikšanos piedzīvos Smiltenes tehnikuma 3. kursa audzēkne Aleksa, kļūstot par īpašo viešņu Rīgas pilī.

Aleksas ārējais izskats, košais grims un mainīgās matu krāsas, zīmējumi uz sejas un rokām bieži rada maldinošu priekšstatu apkārtējiem, liekot domāt, ka meitene ir noteikumu pārkāpēja, narkomāne, nesekmīgā, katrā ziņā tāda, kura nav vēlama. Vai savādāks tiešām nozīmē nepareizs?

Valsts prezidents Egils Levits sarunā ar Aleksu atzīst, ka cilvēka dzīvē izaicinošākais un grūtākais ir pusaudža vecums, kad no bērna jākļūst par jaunieti un pieaugušo.

Noslēdzošā projekta PuMPuRS veidotā raidījuma KLASE epizode ēterā būs skatāma 24. maijā, plkst. 13.30, LTV 1.

Trīs sezonu garumā raidījumā KLASE savus ļoti personīgos un dziļos stāstus ir atklājuši 36 skolēni no visas Latvijas. Diskusijās par dzīvi un to, ko vecākiem vai skolotājiem parasti nestāsta, ir piedalījušies vairāk nekā 150 jaunieši. Iedvesmot palīdzējušas sabiedrībā zināmas personības un eksperti.

Publicēts: 21.05.2020.

Tiešraides translācijā skatīs mācīšanās problēmas un tiešsaistes riskus

Šodien, 23. aprīlī, plkst. 10:00 Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija (VBTAI) rīkos kārtējo tiešsaistes translāciju, kurā eksperti informēs vecākus par psihoemocionālās palīdzības un atbalsta iespējām ģimenēm ārkārtējās situācijas laikā.

Ņemot vērā vecāku ieteikumus par aktuālajām pārraižu tēmām, šajā translācijā lielākā vērība tiks pievērsta skolēnu attālinātās izglītošanās problēmām – visu iesaistīto pušu labākās sadarbības iespējām, pieejamajam atbalstam problēmsituācijās, kā arī izaicinājumiem, kas saistīti ar pieaugošo interneta un ekrānlaika izmantošanu ikdienā.

Translācijā piedalīsies:

  • Izglītības kvalitātes valsts dienests Licencēšanas un reģistru departamenta direktora vietnieks Ivans Jānis Mihailovs (Skolēnu, skolotāju un vecāku sadarbība ārkārtējās situācijas laikā);
  • projekta #PuMPuRS sabiedrisko attiecību speciāliste Liene Bērziņa (Projekta PuMPuRS iespējas ārkārtējās situācijas laikā);
  • Latvijas Drošāka interneta centra (Bērnu un jauniešu drošība internetā) vadītāja Maija Katkovska (Drošība internetā. Kas par to jāzina vecākiem?).

Paredzamais tiešraides laiks – 1 stunda 20 minūtes.

Translācija būs vērojama Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija un ziņu aģentūras LETA mājaslapā, kā arī Labklājības ministrija un Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija kanālos.

Publicēts: 23.04.2020.

Nodrošinot supervīzijas attālināti, projekts PuMPuRS sniegs atbalstu skolotājiem ārkārtējās situācijas laikā

Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenotais Eiropas Sociālā fonda projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, jeb PuMPuRS, turpina sniegt individuālu atbalstu ārkārtējās situācijas laikā gan skolēniem, gan skolotājiem.

Sevišķi ārkārtējās situācijas laikā, kad skolotājiem nākas saskarties ar daudz lielākiem profesionālajiem izaicinājumiem, svarīga ir arī skolotāju emocionālā noturība, tāpēc projekta PuMPuRS supervizoru komanda, īstenojot atbalsta aktivitātes priekšlaicīgu mācību pārtraukšanas risku samazināšanai, sniegs konsultatīvu atbalstu projektā iesaistīto izglītības iestāžu skolotāju komandām.

Supervīzijas ir konsultatīvs atbalsts, kas palīdz pedagogiem tikt galā ar profesionālās darbības izaicinājumiem. Ārkārtējās situācijas laikā supervīzijas ir paredzēts nodrošināt attālināti.

Supervīzijas nodrošina sertificēti supervizori. Katrā izglītības iestādē ir ieplānots nodrošināt ne mazāk par divām supervīzijām visa projekta īstenošanas laikā. Supervīziju nodrošināšana turpināsies klātienē pēc ārkārtējās situācijas beigām.

Publicēts: 17.04.2020.

Atbalsts nedrošā brīdī

Krīzes laikā, kad izjaukts ierastais dzīves ritms un jāievēro dažādi ierobežojumi, daudzi izjūt spriedzi, trauksmi, dusmas, bēdas vai nomāktību. Šādas emocijas ir saprotamas un nav nosodāmas, taču ir ļoti svarīgi darīt visu iespējamo, lai palīdzētu sev un saviem līdzcilvēkiem. Lai izvairītos no krīzes radītām sekām, psihologa konsultācija ir viena no efektīvākajām metodēm. Šeit var atrast atbalstu un palīdzību, ja esi nokļuvis grūtībās.

Meklē atbalstu:

Publicēts: 15.04.2020.

Skolotājam kuģis ir jānotur, jo tajā ir gan bērni, gan vecāki

Pedagogs šobrīd ir enkurs – kas „kuģi” (skolniekus un to vecākus) notur „ūdenī” (attālinātajās mācībās), tēlaini esošo situāciju, kad visa Latvija māca un mācās mājās, raksturo Inga Remerte, kura vēl pirms ārkārtējās situācijas sākšanās uzsāka supervīziju vadīšanu projekta PuMPuRS ietvaros.

Sākoties ārkārtējai situācijai valstī, būtiski mainījās arī mācību process. No ierastajām klātienes nodarbībām skolā, visiem nācās pārkārtoties un attālināto mācību režīmu. Šajā situācijā, ātrāk kā citas reizes, nācās iepazīt vēl līdz galam neizpētīto digitālo rīku pasauli, risināt jautājumus par mācību organizēšanu, kad tā notiek mājās, kā arī noturēt tos skolēnus, kuriem arī ierastajā režīmā mācību motivācijai bija nepieciešama papildu uzmanība un atbalsts.

Projekta PuMPuRS darbība tika uz laiku apturēta, jo atbalsts, kas tiek sniegts projekta ietvaros, paredz individuālās konsultācijas klātienē. Šis process ir pārkārtots un skolotāji, kuri sniedza atbalstu skolēniem, šobrīd to dara attālināti.

Atbildība šobrīd gulstas gan uz vecāku, gan skolotāju pleciem, ir jāspēj atrast piemērotākais veids un attālināto mācību īstenošanas sistēma, kas palīdz apgūt nepieciešamo mācību vielu, vienlaikus pieņemot tik dažādās situācijas Latvijas ģimenēs. Vai kādas puses ieguldījumu šobrīd var vērtēt kā nozīmīgāku? Tā noteikti ir sadarbība.

Publicēts: 08.04.2020.

Projekts PuMPuRS paplašina sniegtā atbalsta iespējas ārkārtējās situācijas laikā

2019./2020.m.g. II semestrī projekta PuMPuRS ietvaros izglītības iestādēs visā Latvijā tika sagatavoti vairāk nekā 11 000 individuālā atbalsta plānu, lai sniegtu atbalstu tiem skolēniem, kuriem ir identificēti priekšlaicīgi mācību pārtraukšanas riski, tomēr ārkārtējās situācijas dēļ to īstenošana uz laiku tika apturēta.

Šobrīd – konsultācijas tiek sniegtas attālināti, vispārējās izglītības iestādēs tiek nodrošināta ēdināšana, ja ēdinātājiem ir iespēja veikt piegādes uz mājām un tiek nodrošināts ekonomiskais atbalsts to profesionālo izglītības iestāžu audzēkņiem, kuri atrodas praksēs.

Projekta PuMPuRS vadītāja Inese Vilāne uzsver: “Situācijā, kad projekta līdz šim sniegtais atbalsts var būt izšķirošs gan domājot par iespējām, kā nepamest mācības, gan apzinoties, ka daudziem skolēniem, paralēli jau esošajai ārkārtējai situācijai valstī, ir sarežģīta situācija ģimenē, ir jārod iespēja un skolas, skolotāji un skolēni jāatbalsta, tāpēc, jo īpaši liels prieks par saņemto apstiprinājumu no Centrālās finanšu un līgumu aģentūras (CFLA), kas ļauj turpināt esošo atbalsta pasākumu īstenošanu, ievērojot ārkārtējas situācijas noteiktos ierobežojumus.

Publicēts: 31.03.2020.

SVARĪGI! Projekta PuMPuRS aktivitāšu īstenošanas iespējas ārkārtējās situācijas laikā.

Vēlamies informēt, ka CFLA ir devusi piekrišanu projekta 8.3.4. konsultāciju realizēšanai attālināti sākot ar 23.03., SASKAŅĀ AR DIREKTORA RĪKOJUMU.

LAI REALIZĒTU PROJEKTA KONSULTĀCIJAS ATTĀLINĀTI un tās būtu iespējams attiecināt, NEPIECIEŠAMS DIREKTORA RĪKOJUMS, kurā norāda:

  • kā tiks organizētas attālinātās konsultācijas (e-klasē/skype/whatsapp u.c.);
  • kādi pedagogi organizēs attālinātās konsultācijas;
  • kuriem izglītojamajiem tiks organizētas attālinātās konsultācijas (norāda arī plāna ID kodu);
  • kā izglītojamie apliecinās, ka konsultācija ir saņemta (e-pasts, e-klases ieraksts u.c.)

Vēršam uzmanību, ka KA veidlapās nepieciešams turpināt rakstīt sniegtās konsultācijas, bet izglītojamā paraksta vietā, KA veidlapai klāt liek izglītojamā apliecinājumu – e-pastu vai citu apliecinošu dokumentu. Izglītojamā paraksta vietā pedagogs norāda, kāds apliecinājums no izglītojamā ir saņemts. IZGLĪTOJAMAJAM NEPIECIEŠAMS APLIECINĀT KONSULTĀCIJAS SAŅEMŠANU VIENAS DIENAS LAIKĀ, lai konsultācijas sniegšanas datums sakristu ar izglītojamā apliecinājuma datumu!

Informācija VPII:

Ja izglītojamais atrodas praksē un nepieciešams segt transporta, naktsmītņu vai ēdināšanas izmaksas, kuras nodrošina jau esošais ēdināšanas pakalpojuma sniedzējs, tad arī nepieciešams direktora rīkojums, kurā norāda:

Publicēts: 23.03.2020.

Par PuMPuRS darbu ārkārtējās situācijas laikā

Mēs zinām, ka šobrīd jautājumu ir vairāk, nekā atbilžu, attiecībā uz darba pienākumu pildīšanu, kas saistīta ar atbalsta sniegšanu skolēniem projekta PuMPuRS ietvaros.

Šobrīd, saskaņā ar 14. marta grozījumiem Ministru kabineta 2020. gada 12. marta rīkojumā Nr. 103 "Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu", ir noteikts pārtraukt visa veida izglītības procesu klātienes formā īstenošanu izglītības iestādē un ārpus izglītības iestādēm, tai skaitā jāpārtrauc visu kultūrizglītības un sporta profesionālās ievirzes un interešu izglītības programmu mācību procesu (treniņu, sacensību un mēģinājumu norisi).

Projektā šobrīd pārtrauktas visas aktivitātes, kas saistītas ar atbalsta sniegšanu, esam pāŗtraukuši Jaunatnes iniciatīvu projektu aktivitātes, Supervīzijas, seminārus, darbnīcas un profesionālo pilnveides programmu īstenošanu, kā arī individuālo konsultāciju sniegšanu.  

PuMPuRS projektā lielākā daļa atbalsta aktivitāšu ir saistītas ar klātienes procesiem, bet tos īstenot šobrīd nav iespējas, savukārt, lai risinātu šo jautājumu un meklētu iespējas kādu no atbalsta pasākumiem, piemēram, konsultācijas nodrošināt attālināti – nepieciešams ESF projektu uzraugošo iestāžu lēmums.

Publicēts: 19.03.2020.

Par projekta PuMPuRS īstenošanas darbību ārkārtējās situācijas laikā (papildināts 16.03.2020.)

Papildināts (16.03.2020.)

Atsaucoties uz MK rīkojuma Nr.105 (https://likumi.lv/ta/id/313216-grozijumi-ministru-kabineta-2020-gada-12-marta-rikojuma-nr-103-par-arkartejas-situacijas-izsludinasanu) 4.3. punktu “Pārtraukt valsts centralizēto pārbaudījumu darbu norisi, nodrošinot svešvalodu eksāmenu norisi laikposmā no 2020. gada 12. maija līdz 15. maijam”, vēršam uzmanību, ka iepriekšējā vēstulē minētie izņēmumi vairs nav spēkā un arī 12.klases izglītojamajiem konsultāciju un cita veida atbalstu īstenošana tiek pārtraukta!

Publicēts: 13.03.2020.

Aicina pieteikties 4600 eiro finansējumam, projekta PuMPuRS jaunatnes iniciatīvu projektu īstenošanai

2020. gada pavasarī, pašvaldības visā Latvijā organizē pieteikšanos Izglītības kvalitātes valsts dienesta īstenotā Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”, jeb PuMPuRS jaunatnes iniciatīvu projektu īstenošanai.

Papildus individuālajam atbalstam, ko saņem skolēni projekta PuMPuRS ietvaros, tiek atbalstīti arī jauniešu iniciatīvu projekti, lai veicinātu atbalsta aktivitātes jauniešu vidū arī ārpus formālās izglītības. Projekti ir vērsti uz priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas riska grupas izglītojamo motivācijas palielināšanu turpināt izglītību un viņu aktīvas līdzdalības veicināšanu ikdienas dzīvē. 

Projekta īstenotāji var būt:

  • jaunatnes organizācijas;
  • biedrība vai nodibinājums, kas veic darbu ar jaunatni;
  • jaunatnes organizācija, biedrība vai nodibinājums, kas veic darbu ar jaunatni, sadarbībā ar jauniešu iniciatīvu grupu.

Viena projekta īstenošanai ir iespējams saņemt 4600 eiro lielu finansējumu.

Publicēts: 02.03.2020.