Biežāk uzdotie jautājumi

  • Atrast savu izglītības iestādi meklēšanas rīkā sadaļā “Sadarbības partneri”;
  • Atvērt izglītības iestādes kartiņu, spiežot uz izglītības iestādes veida: “Vispārējās izgl. iestāde” vai “Profesionālās izgl. iestāde”;
  • Atvērtajā izglītības iestādes kartiņā uzspiež uz lauka “PMP projekts”;
  • Zemāk ir redzams šajā brīdī piesaistīto pedagogu, koordinatoru un skolas direktora saraksts;
  • Lai pievienotu izglītības iestādes projekta koordinatoru, jānospiež pogu  “Pievienot”;
  • Uznirstošajā logā nepieciešams ievadīt koordinatora personas kodu bez svītriņas. Lai apstiprinātu atrasto personu, nepieciešams uzklikšķināt uz izvēlētās personas; logs aizvērsies un kartiņā parādīsies aizpildīta sadaļa "Izglītības iestādes koordinators";
  • Pēc tam, kad ir pievienots izglītības iestādes projekta koordinators, izglītības iestādes kartiņā tiks piedāvāta sadaļa "Pievienot PMP plāna ievadītāju”, kuru pievieno iepriekš aprakstītajā veidā.
  • Ja IAP sagatavotājam, pievienojot jaunu IAP, parādās lodziņš ar tekstu “Lietotājs nav piesaistīts kā izglītības iestādes pedagogs”, izglītības iestādes vadītājam nepieciešams pievienot IAP sagatavotāju manuāli datu bāzes sadaļā “Pedagogi”;
  • Sadaļā “Pedagogi”, jānospiež poga “Jauns pedagogs”;
  • Tālāk jāievada personas kodu (bez svītriņas), izglītības iestādi un jānospiež pogu “Meklēt VIIS”;
  • Ja pedagogs netiek atrasts, parādās paziņojums “Pedagogs nav atrasts. Ievadiet datus manuāli!” un dati jāaizpilda manuāli;
  • Kad visi dati aizpildīti, jānospiež saglabāšanas poga.

Dokumentus Projekta datu bāzē pievieno pašvaldības/VPII koordinators vai grāmatvedis, ievērojot noteiktos dokumentu pievienošanas termiņus.

  • Ailē “Sadarbības partneri” nepieciešams atrast attiecīgas pašvaldības/VPII kartiņu;
  • Atvērot pašvaldības/VPII kartiņu, nepieciešams atrast sadaļu “Pievienotie dokumenti”;
  • Izmantojot pogu “Pievienot dokumentu”, tiek augšupielādēti attiecīgie dokumenti;
  • Nepieciešams izvēlēties dokumenta veidu, datumu un ievadīt aprakstu (īss komentārs, kas apraksta dokumenta būtību, piemēram, “Sabiedriska transporta biletes par 2019.gada oktobri”);
  • Izmantojot pogu “Izvēlēties”, tiek pievienota attiecīga datne (dokuments). Tiklīdz dokuments ir pievienots, tas ir redzams sadaļā “Pievienotie dokumenti” gan pašvaldības/VPII koordinatoram, gan projekta reģionālajam koordinatoram.

Nepieciešams norādīt faktisko dokumenta pievienošanas datumu, nevis datumu, kad dokuments ticis sagatavots.

Iespējams, ka, pievienojot dokumentu, tā nosaukums vai apraksts netika sastādīts tā, lai pēc kāda atslēgas vārda to varētu atrast. Failu nosaukumus nepieciešams veidot tā, lai tie atspoguļotu tā saturu (piemēram, Pasvaldiba_834_VK_izraksts_10_2019 un datnes apraksta laukā norādīt “Valsts Kases konta izraksts par 2019. gada oktobri”).

Lūdzam failu nosaukumos izmantot tikai latīņu valodas burtus (lūgums neizmantot burtus: ā, ē, ī, ū, ķ, ļ, ņ, š, ž), atstarpju vietā starp vārdiem lietot zemsvītru (“_”), nelietot pieturzīmes (komatus, punktus, jautājuma vai izsaukuma zīmes, u.c.). Faila nosaukumos nedrīkst lietot projekta publicitātes nosaukumu “PuMPuRS”.

  • Projekta dokumentācijā obligāti jāietver atsauce uz Projekta oficiālo nosaukumu (Eiropas Sociālā fonda projekts Nr. 8.3.4.0/16/I/001 “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai”).
  • Projekta pilnais un oficiālais nosaukums nav aizvietojams ar publicitātes nosaukumu "PuMPuRS", jo tas neidentificē Eiropas projektu finanšu pamatojošajos dokumentos. Lai izvairītos no pārpratumiem, aicinām finanšu dokumentos izvairīties no atpazīstamības vārda "PuMPuRS" lietojuma.

Uz projekta dokumentiem nepieciešams lietot atbilstošus ESF un IKVD logo ansambļus:

DLUV ir iespējams aizpildīt personām, kuras datu bāzei ir piesaistītas kā plāna ievadītāji. DLUV iespējams aizpildīt vienam plāna ievadītājam par visiem izglītības iestādes IAP vai katram plāna ievadītājam par savu sagatavoto IAP.

Darba tiesiskajām attiecībām ir jābūt noslēgtām pirms tiek uzsākta projekta darba uzdevumu veikšana.

Projekta vajadzībām DLUV saskaņošana notiek elektroniski un atsevišķa drukāšana un iesniegšana nav nepieciešama.

DLUV drīkst apstiprināt tikai sākot no 15. datuma (piemēram, DLUV par decembri datu bāzē varēs sākt apstiprināt tikai no 15. janvāra). Lūdzam DLUV apstiprināšanu visos saskaņošanas līmeņos veikt 3 dienu laikā.

NB! Jaunā DLUV apstiprināšanas kārtība paredz, ka darba uzskaites tiek apstiprinātas vienlaicīgi abos projektos, t.i., izglītības iestādes vadītājam spiežot pogu “Apstiprināt”, DLUV automātiski tiek apstiprinātas par abiem projektiem vienlaicīgi. Ja izglītības iestādes ir abos projektos, bet katram projektam ir cits pašvaldības koordinators, tad katrs pašvaldības koordinators apstiprina DLUV par attiecīgo projektu.

Nē, pašvaldības/VPII koordinatora pienākumos ir pārbaudīt vai dati ir ievadīti precīzi un vai DLUV ir apstiprināta.

Ar pildspalvu papildinājumi nedrīkst tikt veikti! DLUV tiek sagatavotas un apstiprinātas tikai elektroniskā formātā projekta datu bāzē.

Pēc DLUV apstiprināšanas, IAP ievadītājiem un izglītības iestādes koordinatoriem nav iespējams labot ievadītās stundas. Vairāku līmeņu apstiprināšanā paredz, ka pirms apstiprināšanas atbildīgā persona ir pārliecinājusies par ievadīto datu precizitāti.

Lai labotu DLUV, pašvaldības koordinatoram/VPII un izglītības iestādes vadītājam no attiecīgajām lomām jāatceļ apstiprinājums, tādējādi atgriežot DLUV statusā “Ievadīts”. Pēc labojumu veikšanas, izglītības iestādes vadītājam un pašvaldības koordinatoram atkārtoti jāapstiprina ievadītās stundas.

Pēc ikmēneša dokumentācijas iesniegšanas projekta datu bāzē, atcelt apstiprināto DLUV vairs nedrīkst! Ja konstatētas nepilnības, nepieciešams informēt pašvaldības koordinatoru, kuram jāsazinās ar attiecīgo projekta reģionālo koordinatoru.

Pirms DLUV apstiprināšanas, lūdzam pārliecināties, ka nostrādās stundas ir ievadītas par visiem atbalsta sniedzējiem!

Sagatavojot DLUV visām iesaistītajām pusēm amats automātiski ielasās kā “pedagogs”. Veicot DLUV ievadi projekta datu bāzē ir iespējams veikt manuālu amatu maiņu “Darba laika uzskaite” kartiņā, sadaļā “Pedagogu amati projektā”. Amatu maiņu iespējams veikt tikai izglītības iestādes vadītājam pirms DLUV apstiprināšanas.

Lai atbalsta personālam nomainītu amatu DLUV, atbilstoši reģistrētajam IAP atbalsta pasākumam un darba līgumā norādītajam amatam:

  1. Izglītības iestādes atbildīgajai personai, pirms DLUV apstiprināšanas, sadaļā "Kopsavilkums" atvērt attiecīgā mēneša DLUV.
  2. Darba laika uzskaites kopsavilkuma logā izvēlēties cilni "Pedagogu amati projektā".
  3. Pedagogu sarakstā atrast pedagogu, kuram nepieciešams norādīt korekto amata nosaukumu, un izvēlēties amatu no pieejamā atbalsta personāla saraksta.

DLUV

Pašvaldībām: Plāna ievadītāji sagatavo un saglabā individuālā atbalsta plānu (IAP) → Plāna ievadītājs iesniedz to saskaņošanai izglītības iestādes direktoram → izglītības iestādes direktors datu bāzē apstiprina IAP, sistēma nosūta to pašvaldības koordinatoram → pašvaldības koordinators datu bāzē apstiprina IAP, sistēma nosūta to saskaņošanai IKVD.

Proti: Plāna ievadītājs > Izglītības iestādes direktors > Pašvaldības koordinators > IKVD

VPII: Plāna ievadītājs sagatavo un saglabā IAP → Plāna ievadītājs iesniedz IAP saskaņošanai izglītības iestādes direktoram → izglītības iestādes direktors datu bāzē apstiprina IAP un sistēma nosūta to saskaņošanai IKVD.

Proti: IAP sagatavotājs > Izglītības iestādes direktors > IKVD

Nē, katra IAP sagatavošanu un uzraudzību veic viens atbildīgais. Stundas par IAP sagatavošanu un uzraudzību netiek dalītas uz vairākām personām.

Ja IAP tiek izdrukāti, tad tie kopā ar vecāku/aizbildņa vai pilngadīgā izglītojamā piekrišanas parakstu veidlapām tiek glabāti atbilstoši projekta lietu nomenklatūrai izglītības iestādē.

IAP īstenošanu var uzsākt pēc izglītības iestādes vadītāja apstiprinājuma saņemšanas projekta datu bāzē.

Nē, IAP nav jāparaksta. Parakstīt nepieciešams vecāku/aizbildņa vai pilngadīga izglītojamā piekrišanas veidlapu, ko nepieciešams veikt pirms katra semestra IAP sagatavošanas. Vecāku/aizbildņa  un pilngadīgā izglītojamā piekrišanas veidlapas pieejamas projekta mājas lapas sadaļā “Partneriem”.

Faktisko datumu, kad izglītojamā vecāka/aizbildņa vai pilngadīga izglītojamā piekrišanas veidlapa ir tikusi parakstīta.

Lai varētu sagatavot IAP un uzsākt tā īstenošanu, izglītības iestādei no pilngadīgā izglītojamā nepieciešams iesniegums, kas apliecina, ka piekrīt dalībai ESF projekta “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” ietvaros sagatavotā IAP atbalsta pasākumiem vai nepilngadīgā izglītojamā gadījumā – iesniegums no izglītojamā vecākiem/aizbildņiem, kas apliecina, ka piekrīt sava bērna/aizbilstamā dalībai ESF projekta “Atbalsts priekšlaicīgas mācību pārtraukšanas samazināšanai” ietvaros IAP atbalsta pasākumiem.

Vecāku/aizbildņu vai pilngadīgā izglītojamā piekrišanas veidlapu ir jāparaksta pirms katra semestra IAP sagatavošanas.

Provizoriski noteiktu summu uz visu IAP īstenošanas laiku (semestra ietvaros). Ekonomiskā atbalsta pasākumiem, sagatavojot atbalsta pasākuma kartiņu, atbildīgo pedagogu norādīt nav obligāti. 

Ailē “Plānotais finansējums” katram IAP automātiski tiek pievienota maksimālā summa (10h*vienas vienības metodikas likme) par IAP sagatavošanu un uzraudzību (tai skaitā IAP izvērtējuma veikšanu) pēc vienas vienības metodikas. Lūgums ievērot proporcionalitāti izmaksām starp atbalstu izglītojamajam un plāna administrēšanas izmaksām – plāna ievadītajam.

Pieejamo funkciju skaidrojumi:

  1. “Pārtraukt plānu” (IAP statuss mainās uz “Apturēts”): drīkst izmantot tad, ja izglītojamais pārtrauc dalību projektā vai ilgstoši neapmeklē izglītības iestādi (piemēram, slimības dēļ). Komentārā nepieciešams norādīt IAP apturēšanas iemeslu. IAP sagatavotājam un izglītības iestādes vadītājam ir iespēja pārtraukt IAP statusā “Apstiprināts”, “Saskaņošanā” vai “Īstenošanā”.
  2. “Dzēst” (IAP statuss mainās uz “Neaktīvs)”: drīkst izmantot tikai tad, ja IAP plānā nav uzsākta finanšu līdzekļu izmantošana (tai skaitā nav veikta samaksa par IAP sagatavošanu/uzraudzību), piemēram, tas izveidots kļūdaini. IAP sagatavotājam un izglītības iestādes vadītājam ir iespēja dzēst IAP statusā “Projekts”, “Apstiprināts”, “Saskaņošanā” vai “Īstenošanā”. Gadījumā, ja IAP ir nepieciešams dzēst, tad tajā ir jādzēš visi atbalsta pasākumi, tiem piesaistītie riski un to pamatojumi.
  3. “Atsākt plānu” (IAP statuss mainās uz “Pārskatīšanā”): drīkst izmantot tad, ja izglītojamais atsāk dalību projektā tā paša semestra ietvaros. IAP sagatavotājam un izglītības iestādes vadītājam ir iespēja atsākt IAP statusā “Apturēts”.
  4. “Pārskatīt” (IAP statuss mainās uz “Pārskatīšanā”): drīkst izmantot tad, ja nepieciešams veikt precizējumus IAP. Pēc tam atkārtoti jāveic IAP saskaņošana visos līmeņos. IAP sagatavotājam un izglītības iestādes vadītājam ir iespēja pārskatīt IAP statusā “Īstenošanā”.

Pašvaldības/VPII koordinators pievieno tos sadaļā “Dokumenti” pie pašvaldības/VPII kartiņas.

Datu bāze automātiski saskaita visu atbalsta pasākumu finansēšanas kopsummu, ieskaitot maksimālo summu (10h*vienas vienības metodikas likme) par IAP sagatavošanu un uzraudzību (tai skaitā IAP izvērtējuma veikšanu) pēc vienas vienības metodikas.

  • Izziņu par trūcīgā vai maznodrošinātā statusu, ja ir norādīti atbilstoši riski un atbalsta pasākumi (individuālie lietošanas priekšmeti/individuālie mācību līdzekļi).
  • Rīkojums par pagarinātā mācību gada piešķiršanu, ja izglītojamajam tiek sagatavots IAP vasaras brīvlaikā.

Izvērtējot izglītojamā noslodzi, drīkst sniegt konsultācijas rudens un pavasara brīvlaikos (īstenošanā esoša IAP ietvaros).

Atbalsta sniegšana vasaras brīvlaikā iespējama, ja izglītojamajam noteikts pagarinātais mācību gads (jāsagatavo jauns “Brīvlaika” IAP, kuram datu operatīvajā uzskaites sistēmā pievieno izglītības iestādes rīkojumu par pagarināto mācību gadu).

Nepieciešams pievērst uzmanību, lai ar IAP īstenošanā iesaistīto personālu ir noslēgtas/pagarinātas darba tiesiskās attiecības par darbu vasaras brīvlaikā. Sniedzot atbalstu vasaras brīvlaikā, iesaistītie pedagogi/atbalsta personāls vienlaicīgi nedrīkst atrasties atvaļinājumā un sniegt konsultācijas izglītojamajam.

Nepieciešams ievērot secīgu dokumentu aizpildīšanu, lai varētu uzsākt IAP īstenošanu: vecāku/pilngadīga izglītojamā iesniegums → izglītības iestādes direktora IAP apstiprinājums datu bāzē → vienošanās starp pedagogu un izglītojamo → konsultāciju/atbalsta sniegšana un konsultatīvā atbalsta veidlapu aizpildīšana.

Vienošanās starp pedagogu un izglītojamo tiek gatavota katram semestrim atsevišķi (tāpat kā IAP).

Vecāku/pilngadīga izglītojamā iesniegums tiek sagatavots katram semestrim atsevišķi (tāpat kā IAP).

Katram IAP ietvertajam atbalsta pasākumam, nepieciešama atsevišķa KA vienošanās starp pedagogu un izglītojamo, atsevišķa KA lapa ar konsultāciju uzskaiti. Nedrīkst vairākus atbalsta pasākumus iekļaut vienā KA lapā.

Dokumentos nedrīkst izmantot korektoru. Gadījumā, ja tiek konstatēta neprecizitāte, tad to nepieciešams koriģēt atbilstoši dokumentu izstrādāšanas un noformēšanas kārtībai (nosvītrot, pierakstīt pareizos datus un uzrakstīt “labotam ticēt”, norādot amatu, vārdu, uzvārdu, datumu).

Katrs ieraksts atbilst vienai stundai. Nedrīkst vienā ailē norādīt, piemēram, 2h. Gadījumā, kad vienā dienā notiek vairākas konsultācijas pie tā paša pedagoga, KA veidlapas ailē raksta katru stundu atsevišķi, norāda tēmas, datumu un abas puses parakstās par notikušo atbalstu/konsultāciju. KA veidlapā kalendārajā mēnesī veiktajām konsultācijām ir jābūt uzskaitītām hronoloģiskā un loģiskā secībā.